CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 22, 2009

Reality Yang Pahit




Hampir pukul 12 thgmlm td aku dan sahabat2 dlm Titian Asli Club selesai bermeeting utk prgm yg kitorang rancang pada hari sabtu dan ahad ni yg bertempat di Kg Kala Bt 12...mjur lah aku tak balik jln kaki dari kulliah econs(tmpt kitorg meeting) ke mahallah(kolej) sbb kwn ajak bonceng motor dgnnya...perut agak lapar sbb tadi iftar dgn yong tau fu je sbb tak smpt beli nasi... tapi tu sume tak penting, apa yg penting yg aku nak cerita kat sini ialah apa yg Encik Zain(wakil Student Affairs Division) ckp...apa yg makin membuka mindaku dan kadang2 membuat aku sangat2 risau :


masih lg berkenaan org asli kat Bt 12, infonya ialah rupa-rupany org asli yg islam kat situ hanya 30% je... kalau anda bygkan yg diorang ni tgl dalam hutan, pnjt pokok, memburu dgn sumpit dan sebagainya, mungkin anda akan kata yg 30% tu dah kire byk tapi sebenarny diorg ni dah sangat maju, ada kereta, astro(rumah aku pun takde astro), and kdg2 bdk2 lg dah pakai handset. yang menjadikan bilangannya hanya 30% ialah sbb diorang tak tahu sangat psl islam, samada takde org yg bagitau atau telinga diorang dah dipekakkan oleh harta benda yg dibwk oleh pndakwah christian...


tambah Encik Zain lg Singapore skrg tengah train org melayu christian untuk dakwah org asli. sebenarnya mmg kebanyakan Kg org asli dah dipijak dulu oleh mubaligh christian b4 pendakwah Islam...as a muslim we should do something!!!

0 comments: