CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 25, 2009

Nikmat sihat


Selesai lunch aku dan roomateku berjln ke klinik. bukan aku yg sakit tapi roomateku yg sdh 2 hari mengadu sakit telinga. aku sekadar teman...tak percaya aku melihat ramai org di klinik. diluar nampak tenang je tapi kat dalam ramai juga ye. kebanyakannya student. tiba2 seorg lacturer dan anak lelakinya yg lbh kurg umur 8 tahun duduk dibelakangku.smpt aku menoleh melihatnya.ya Allah, kesian betul aku tengok muka bdk 2 yg pucat.dia mengadu sakit pd ibunya. nampak mcm demam.mgkin agak teruk demamnya kerana wjhnya kelihatan begitu lemah. aku merenung diri sendiri.jarang aku mengalami sakit. kerana itulah aku tak tahu sgt mcm mana cr nak mintak ubat di klinik...tapi bila aku fikirkan balik ini bukanlah satu kebanggaan sbb apa yg aku tahu sakit adalah cara utk kita hapus dosa2 kecil dan dgn sakit juga kita akn mula menghargai nikmat sihat. sakit juga merupakan ujian dari Allah utk menambahkan keimanan hambanya.sebagaimana Nabi Ayob yg pernah mengalami penyakit kulit yg ganjil dan penyakit itulah yg menambah keimanannya pd Allah. bagi aku yg sihat ni aku juga perlu jadikan kesihatanku sbg satu cara utk menambahkan keimanan aku iaitu dgn memperbanyakkan syukur pada Allah yg melimpahkan nikmat ini padaku...ALHAMDULILLAH

0 comments: