CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 27, 2009

Bahagianya org yg bahagia


Andainya aku diberi katalog utk pilih perasaan untik hari ni aku mesti pilih perasaan yg best2 je. aku nk happy,gembira,bahagia, seronok n pasti takde langsung dlm pilihan aku tu perasaan sedih, dukacita, kecewa n runsing. tapi hakikatnya kita tak pernah diberi katalog utk pilih semua tu termasuklah rupa fizikal, perasaan n taqdir. sebab tulah kat dunia ni ada mcm2 rupa org n ada mcm2 jenis perangai dan sikap yg kebanyakannya berpunca dari emosi atau perasaan. tapi kebaikan dari hakikat ni ia akan uji kehebatan manusia dlm mengendalikan perasaan.barulah ada various kinds of persons kan...kalu sume org bahagia takde la plak psychologist kan...setiap yg Allah tetapkan takde satu pun yg sia2...pasti ada hikmahnya..

memandangkan aku juga manusia biasa, aku juga punya perasaan mcm org len. harini aku agak tak tenteram. tak tahu kenapa. biasanya bila aku rasa tak sedap aku akan call family. ini blh dikatakan cara terbaik aku utk jadi bahagia balik tapi harini tak boleh sbb semalam baru je aku call diorang sampai hbs crdt.so harini aku tak topup lg.hehehe. memandangkan aku tak blh call family so aku terpaksa cari cara len cmne nak kembalikan perasaan bahagia. yes aku dah dpt. caranya ialah luah jela kat pc yg bisu ni.sambil2 aku luah ni, otak aku pun berfikir punca kerunsingan aku sebenarnya n mcm magic plak aku psti yg ia berpunca dari assignment yg berlambak yg terpaksa aku siapkan semuanya b4 isnin ni... bila dah tahu punca blh la cari jln penyelesaiannya. ape lagi jlnnya kalu bukan balik bilik n siapkan(sbb skrg aku tak duduk dlm bilik, duk kat ITD(cc free) kat centre uia)...so ape lg dibuat dpn pc tu balik la!!!

0 comments: