CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 24, 2009

Kau sahabat sejati


Saat aku buka mata,tingkap bilikku sdh bercahaya terang... mata aku segera terbuka luas dan secepat kilat aku merenung jam. Ya Allah,dh kul 8? niatku utk lelap setengah jam nampaknya dh terlajak ke sejam lbh...segera hatiku menguituk diri sendiri yg terlalu ikut nafsu tidur. kalu takde hal pntg tak la aku kalut sebegitu tapi pagi sabtu tu aku ada prgm ke Kg org asli Bt 12 dan baru je semlm pgrm manager msgku agar aku berada berada di tmpt menunggu bus lbh awal krn bus kami akn bertolak pukul 830.kalau ikutkan hati mmg aku nak cancelkan je tapi memandangkan aku person in charge utk uruskan org masa bertolak aku terpaksa cari idea agar aku dapat pergi juga.dlm kekalutan tu hanya sorang yg aku ingat.MUTIA!!! lantas jariku mencapai hanset.panggilan pertama tak dijwb,panggilan kedua juga...kali ketiga aku cuba tak dpt juga. dlm otakku terbygkan Mutia yg sdg lena, lantas hanset kuletak kmbali.aku segera bersiap apa yg patut, walaupun rasa mcm dh takde peluang nk prgi tapi hati degilku ttp mengatakan yg aku akan pergi. lagu Egois nyanyian Mestica kedengaran. Mutia call. aku angkat. "ziey,ada apa?" alamak, suara dia seolah2 org yg masih mamai,cukup perlahan."emm,emm...sory Ya,ziey kacau Ya tidur ke?"takut utk aku menyatakan hasratku." eh tak eh, ada apa?" "ziey ada prgm arini tapi ziey baru bangun, kene pergi kul 8..." "Haa!so ziey duk mana tu?cpt siap, jap gi saya antar kat Tangga Besar(tmpt tgu bus)" suara Ya segera berubah.bunyinya seakan dia terlalu risau.dia dia sdh tahu pgrm yg akn aku hadari dan seolah2 tahu niatku dia offer diri utk tlg.dlm hatiku mengucap syukur.aku tgu ditmpt parking.kelihatan dia turun bergegas dan tanpa smpt aku berkata apa2 dia bersuara dlu. "sorry ziey,byk kali dh ke ziey call?sy tido pas subuh tadi, sory." aku tergamam,bkn ke aku yg patut minta maaf dulu sbb menyusahkan dia? "eh3, takpe,ziey yg patut minta maaf sbb sshkan Ya." "mana ada ssh,bkn jauh pun.cpt2 nti bus tgl kan." aku terus membonceng motornya.dalam hatiku, aku benar2 rasa bersyukur sbb ada sahabat sepertinya. bkn sekali dua dia menolongku,tapi dh terlalu byk...TERIMA KASIH MUTIA SAMIHAH

0 comments: