CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 8, 2009

tutup aurat vs tutup kulit?


Entah kenapa rasa mcm nk berbicara psl tanggungjwb seorg bergelar muslimah. Aku bukan lah yg terbaik utk ckp psl ni tapi aku rasa aku perlu sebagai tazkirah pd diri sendiri dan org lain kerana tanpa 'basyirah' dan 'nazirah', manusia akan lalai...

entak kenapa aku tengok perempuan zaman skrg cpt sgt terpengaruh dgn artis... kalu pengaruh baik yg diikut, alhamdulillah tapi kebanyakanny yg buruk2. contoh terdekat fesyen tudung. mcm2 tudung diberi nama artis.ada yg ok ada yg ko... tudung wardina, wahida, bienda, Ekin n latest ct nurhaliza. aku tak rasa salah kalu tudung tu ikut syarak tp yg aku lihat kebanyakannya sekadar tutup rambut n leher. bknkah Allah suruh melabuhkan jilbab hingga kebawah dada?lagi sedih tengok ada jugak org ikut fesyen bertudung siti. sah2 x ikut syarat yg ditetapkan syarak.nampak jambul n leher...
Ya Allah, korang nk tunjuk kat sape tu wahai gadis2 Islam?

tak cukup dengan tudung, baju n seluar juga dh makin melampau. mcm tak ingat dunia.ada yg ketat ada yg jarang... tahukah korang beza antara tutup aurat n tutup kulit? baju ketat tu hanya mampu tutup kulit tapi tak mampu nak tutup aurat, so ape purpose korang pakai sebenarnya? bukankah berpakaian adalah utk tutup aurat? kalu sekadar nk tutup kulit baik pakai baju renang...

Ada pulak yg argue, pakai seksi tak semestinya jahat, tak semestinya takde iman...org bertudung litup pn belum tentu baik,,, ye memang tak semestinya. tapi diri kita adalah cermin dalaman kita.pakaian kita adalah pantulan dari iman kita. org yg betul2 ada iman takkan berani langgar syariat dan antara syariat ialah berpakaian mengikut Islam...

p/s: kpd aku dan gadis2 Islam...
ingatlah bahawa wanita adalah fitnah dunia... sekarang tak ramai lelaki yg punya iman sekuat iman para sahabat, yg tak tergoyang oleh badai fitnah... iman muslim sekarang mudah rapuh n patah...jgn jadikan dirimu punca patahnya iman lelaki...kasihanilah kaum Adam dan sayangilah dirimu wanita...

0 comments: