CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, June 13, 2009

Malaysia mcm kat London je

Mesti korang pelik kan kenapa plak la dia ni kata Malaysia mcm London. Yela korang tengok sendiri la Malaysia skrg ber'kabus' mcm ala2 nk masuk musim salji je... Pagi ni aku bangun dgn perasaan hepy. Bukak tingkap terus aku sedut udara dengan megahnya...tiba2 uhuk3. terbatuk2 la aku. Dah beberapa hari aku batuk n selsema.InsyaAllah hampir sihat. ok berbalik citer psl cuaca, aku renung bukit2 yg biasanya menghijau didepan mata tapi beberapa hari ni kelabu je nampak.patut la kalau mlm2 pelik je suasana UIA mcm ada org bakar sampah. ber'kabus' je.ape kabus2 ni ckp jela jerebu... tapi Alhamdulillah la x seteruk masa aku kat matric dulu. kalau dulu, 2 meter kat dpn kita dh x nmpk.nk bernafas rasa mcm menzalimi paru2 je tapi kalau x bernafas mcm menzalimi badan plak. nk gi class ms tu kene pkai topeng...masa tu jerebu mmg betul2 teruk.

Tapi hari ni xde la teruk sgt tapi rasa gak la effectnye sbb aku x henti2 batuk.setiap 5 minit kena minum air..tekak dh sakit betul ni. nk gelak byk2 pun xleh.. Mungkin Allah nk suruh aku belajar erti sabar kot. Ibarat kata Inteam 'ujian adalah tarbiah dari Allah' ...Begitu gak dgn rumete2ku,sakit aku adalah tarbiah buat diorg agar belajar erti sabar...aku x tau la blh ke x diorg tido bila aku always batuk. kesian korang.sorry yeee.btul2 xleh control.
Skrg ni aku tengak mengadap tingkap sambil type and kebiasaannya waktu camni tingkap bilik aku sgt panas dgn pancaran matahari tapi hari ni aku blh renung matahari sbb xde cahaya langsung..this is the effect of jerebu maybe...
Marilah kita doa same2 semoga esok kita bangun tido kita blh tengok hijau alam yg indah... InsyaAllah...

0 comments: