CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 8, 2009

Sedihnya...

Hari sbt ritu aku dpt call dari kakakku yg mengatakan family aku ontheway ke Melaka utk hantar sepupuku yg baru berkahwin 4hb 6 ritu. nikira majlis sambut menantu sebelah keluarga lelaki..Kata kakakku aku boleh join diorang tapi kena pergi ke Melaka sendiri. Memang sah2 la aku xkan pergi. mane berani aku nk travel sorg2 walaupun org kata selangor n melaka x jauh mane tapi bagi aku, noway. kebetulan plak ritu akukene attend pertunangan sahabatku di Bandar Tun Razak. Kebetulan Star yg aku naiki melalui Plaza Rakyat lalu sahabatku beri edia supaya aku pergi ke melaka lps balik mjls pertunangan tersebut. aku berat hati pada mulanya tapi memikirkan bkn senang nk jumpa family n sedara mara yg dtg jauh menaiki hampir 15 buak kereta. mesti best bekampung kat melaka. ontheway balik aku nekad nk pergi. psl keselamatan aku cuba jaga sebaik mungkin dan aku serah kat Allah semata-mata. aku tak risau sgt bila aku dh duduk dlm bus tapi yg aku risau keadaan kat pudu yg mcm rumah hantu. mcm2 hantu ada...Tapi Alhamdulillah aku bertemu seorang ex student uia yg ingin ke kedah. so kitorang pun berbual2 la.takde la tkut sgt.
sampai kat melaka aku dijemput oleh ayah, kakak n spupu baruku...sedih sbb terpaksa menyusahkan diorang.
kemudian aku baru teringat yg aku dtg sehelai sepinggang so terpaksa pulak aku pinjam baju sepupuku.sedih lagi sbb menyusahkan dia.
pengalaman berkampung di melaka mmg best.happening amat bila 7 keluarga duduk satu rumah...tapi yg mengharukan adalh sambutan pihak pengantin lelaki. dari awal kami sampai diorg sediakan byk lauk utk mkn mlm,keesokannya pulak mcm makanan utk sarapan n then tengahari mkn lauk kenduri.pendek kata langsung tak rasa lapar.
seusai kenduri familyku n paksuku bergrerak ke KL utk hantar aku. manakal family lain still round melaka.
perjalanan agk mengambil masa kerana jammed yg teruk. niat utk berjln2 dibatalkan sbb dh lwt so family aku juz hantar aku n balik. happy sgt2 sbb akhirnya family aku dpt tgk tm[t aku belajar...
bila familyku pergi aku rasa risau sgt2 sbb aku takut diorang sesat sbb spupu2ku sblm ni dh ramai yg sesat tak jmpa jln nk masuk highway balik. tekaan aku benar, ayahku tersilap jln sbb aku slp bagi instruction..kecewa sgt2 pada diri sendiri sbb menyusahkan familyku tapi aku x mampu nk tlg melainkan menangis n doa moga perjlnan mereka dipermudahkan. Alhmdulillah tak lame lps tu dpt jugak diorg balik dgn selamat.masa tu baru aku tenang...alhamdulillah... aku hrp lain kali aku takkan menyusahkan org lagi...

0 comments: