CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 23, 2009

Nak panggil ape?


Semalam seorg sahabat bertanya padaku, "zie sbb pe blog zie kdg2 zie bahasekan diri zie 'aku' pastu lps2 tu 'si pemerhati' plop...sbbpe zie?" dengan selambe diri ini menjwb(ho tengok tu guna diri ini plop hehe), "sbenornya zie sendiri pun xtau.hehe..mulenye zie gune 'ake' sbb post awl2 tu byk monolog dalaman so biasela kita ckp nge diri sndiri xkan nk gune 'saya'...pastu lame2 bila nk post entry hk bersifat pandangan or opinion zie rase x sesuai plop gune 'aku' sbb mcm kasar je...so zie gune 'si pemerhati' lagipun makne Nazirah tu sndiri 'penyelia' @ 'org yg melihat' @ 'org yg memerhati'...

Sebenarnya dlm kehidupan harian zie pun zie gune byk ganti name...berbeza mengikut org hk zie bual...

'aku' zie gune utk kwn yg amat rapat and asal Teganu gop n biasenye dia pun gune 'aku' mase bual nge zie...rasenye sorang je kot, Nabila...

'saya' plop zie guna time bual nge kwn2 baik lain...biasanye hk asal bukan Teganu and x sampai tahap belangkas nge zie...biasanya classmate hk x rapat sgt, kwn2 kpd kwn2, mahallahmate and universitymate...hehehe

'zie' plop zie gune hampir ke semua kwn2 rapat... and ni hk plg zie suke gune sbb rase lbh selesa...

so skrg mcmmane ek? zie pun sebenornya xbest sgt gune 'si pemerhati' sbb panjang...belit lidah nk sebut...."

Tu la jawapanku pd sahabatku... tapi nampaknye jawapan tu x membantu sgt dlm mencari kata ganti name yg plg sesuai utk blogku...

setelah ku berfikir berkali2, rasenye macamni jela, zie akan gune ape saje ganti name yg zie rase sesuai utk post tu...so jgn pening la sahabatke sekalian...hehehe.


emmmm, gune name 'zie' je pun molek gop op?

0 comments: