CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, July 13, 2009

Manik Urai bukan sekadar pilihanraya kecil


Cuti baru2 ni sempat Zie ke Manik Urai dgn ayah dan kakak zie bagi menyertai ribuan manusia yg berkumpul pada penamaan calon bagi pilihanraya kecil disitu.
Seperti kebiasaan, kawasan berkumpul penyokong parti2 bertanding telah ditetapkan dan agak berjauhan bagi mengelakkan kejadian yg tak diingini. Pengalaman yg bestnya ialah zie boleh merasai suasana kedua2 tempat penyokong tersebut apabila zie dan beberapa orang lain telah tersalah masuk ke kawasan penyokong Biru.Patutla sunyi je and biru semacam je tempat tu.
Setelah menyedari kesilapan tersebut ayah mengajak kami berganjak ke kawasan penyokong Hijau. kami tak tahu arah mana so kami pun tanyalah polis kat situ and polis tersebut memberitahu jalan shortcut kesitu telah ditutup walaupun utk pejalan kaki so katanya kami tepaksa melalui jalan yg sangat jauh.
Kami yg sememangnya bersemangat waja terus melangkah tanpa memikirkan 'jauh; yg dikatakan.
Tapi honestly mmg jauh, sangat jauh...kelenguhan kami terubat apabila akhirnya kami sampai juga dan disambut dgn sebotol mineral water oleh petugas2. Hilanglah dahaga berjalan...
Sesampai di situ zie teruja melihat puluhan ribu manusia berkumpul...berbagai bangsa dan agama yang membawa harapan yg sama iaitu semoga bulan akan terus mengambang di Manik Urai.
zie sempat snap beberapa gambar...

sory pakcik ye, curi2 ambik gambar pakcik


senyuman penyokong2 Abe Ujie

sayang benar adik ni kat bendera Pas nya


dengar ucapan calon Pas



puluhan ribu manusia

comelkan

berkibarlah dan terus berkibar

DAP turut sama

ahli Kelab Penyokong Pas dari kaum India membuat persembahan

0 comments: