CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 2, 2010

zie bakal berubah status....2


Harini bukak blog, satu kejutan buat zie...ramai plak yg ucap tahniah kat zie... Semuanya berikutan entry zie yg lepas yg zie cerita sal zie yg bakal berubah status... Honestly,zie tergelak besar...ape yag korang merepek pasal kahwin ni? Ya Allah bila plak zie kate zie nak kahwin? Cuba korang bace betul2 entry zie, ada ke zie kate nak kahwin...takde kan?takde ka? takde kan?

Mula2 zie fikir takpe la,buat bodoh jela,biar la diorang fikir zie nak kahwin pun...hahaha tapi tiba2 rasa bersalah, sbb orang kata menyembunyikan kebenaran jugak boleh dikategorikan sebagai penipuan...huhuhuhu zie tak nak tipu...
Ok la zie citer la kisah sebenarnya walaupun sebenarnya zie nak citer bila benda tu dah betul2 jadi n confirm tapi memandangkan ramai yg da slah faham zie citer jela skarang...nyampah tul...

Ok...yang sebenarnya zie memang bakal berubah status tapi bukan dari single ke married or dari single ke angaged. no such thing ok...
Emmm mungkin zie kena tukar perkataan 'berubah' kepad 'bertambah'...emmm yang sebenarnya zie bakal bertambah status... sebelum ni zie adalah seorang anak,adik,kakak,anak sedara,cucu,cicit,sepupu,2 pupu,kupukupu,sahabat etc...

Tapi pada 14 January ni InsyaAllah zie bakal jadi ibu saudara...hahahahaha ulang suara ok...ibu saudara ibu saudara ibu saudara...bukan tunang bukan bini orang...
baby yg bakal lahir ni akan menambah banyak status kepada ramai orang, Kak Yah zie akan jadi ibu, Abg Lie zie akan jadi ayah, Adik beradik zie akan jadi ibu saudara and ayah saudara, ayah zie akan jadi atuk, mak zie akan jadi nenek,tok zie akan jadi moyang, moyang zie akan jadi...eh jadi ape ea?pas moyang ape lagi ea? So baby ni boleh dikatakan sangat special sebab kehadirannya mengubah status ramai orang buat kali pertamanya. Dia akan jadi cucu pertama maka n ayah zie, anak sedara pertama adik beradik zie, cicit pertama tok zie n cuit pertama moyang zie... tahniah la baby...

Mengikut ilmu doktor, baby ni bakal melihat dunia pada 14 January 2010...tapi tak pasti lagi la...sbb kite merancang,doktor juga merancang, Allah juga merancang tapi sebaik2 n sebetul2 perancangan adlah perancangan Allah...
Kepada sahabat2 yg da tersalah faham zie mintak maaf walaupun pada awalnya zie mmg nak anda semua salah faham tapi tiba2 rasa bersalah plak...fuuuuuhhhhhh lega rase skarang...

Berbalik pasal kahwin ni, zie just boleh kate; orang yang da bertunang mesti da tau tarikh mereka bakal kahwin, orang bercinta plak paling kurang da merangcang tahun bile diorang akan kahwin, tapi orang yang tak bertunang and tak bercinta always has no idea bile dia akan kahwin or bertunang...yang pasti zie tergolong dlm golongan orang ketiga...huhuhuhuhu


Kuserahkan segala ketentuan biar la masa yang berbicara...
Dipangku wajah yang layu dan aku telah jemu...
Aku tidak mahu berpaling pada yang mengganggu dan menggugat...
Sapanya meletihkan diri hadirnya mengundang penat...

Oh Tuhan seandainya telah kau takdirkan dia milikku tecipta untuk diriku satukanlah hatinya dengan hatiku titipkanlah kebahagiaan
...

4 comments:

Mami Hadeef said...

zie, mu nok tau dok.. aku sapa dok khusyuk smbahyang duk pikir pasal mu tu.. last2, mase ngaji, baru aku teringat hari tu mu ade royak kakok mu pregnant, so aku bulih agak la mu tuko status jadi mokcik.. then, bile aku bukok blog mu nih, betullah mende hok aku agok tu.. huhu.. nway, tahniah.. mesti best baby tuh.. dapat perhatian lebih dari seme orang.. kehadiran yg dinanti2kan.. tak mboh ucap tahniah gok ke aku? haha.. daripada dok reti masok, pah nikoh baru reti.. kuikuikui..

p/s: mu dok mention nama amalina, ye tengah pregnen gok leni.. twins lagi..

ehsas jaded said...

mu ni mmg r mek...tp kami pakat agok2 dh blake..msti nk jadi mok sdare tuh..aniem pom eh..pa xkhusyuk bennor..ish3...moga2 brtuko status ni jadi doa utk mu..aku..shbt2 laen hk agok2 single..hahahahha...=))

theonlywan said...

Aniem...
amboi beso beno ke kisoh aku nk kawin sapa mu x khusyuk smayang...hahaha...kalu aku kawin kat dunia ni aku nk mu wi hadioh beso2 la kaku deh...hehehe tapi kalu aku dok kawin kat dunia ni maybe aku kawin kat syurga,InsyaAllah,mase tu mu x bowok hadioh pun aku x kesoh sbb dlm syurga ada mcm2 doh...
tu la,sume org dok sabo nk tgu baby tu,kakok zie sapa pening pale pikir ke name...huhuhuh
ama pregnant doh ke...huhuhu bahagianye dia...

Ezah...
huhuhu,susoh beno mu nk caye aku nk kawin deh,xpe la,aku wi peluang ke shbt2 aku lu,kurg2 time mu sume kawin aku boleh tolong basuh pinggan...dok pun tlg kacau gulai...hehehe huhuhuhuhuhu

theonlywan said...
This comment has been removed by the author.